söndag, oktober 07, 2007

 

En tätort på en slätt...

...har varit min vistelseort hela helgen. Äsch, den här rubriken blev lite av en nödlösning. Jag bor visserligen på en slätt men att kalla min by för tätort är kanske att ta i, eller vad säger ni som sett byn? Hur som helst, jag har knappt lämnat hus och tomt på fyra dagar. Först var det hemtentan i två dagar, därefter slit- och släp hela helgen. Vi har gjort en himla massa måsten inför vintern: Klippt gräs, fixat med grusgången, slitit ned klängväxter som höll på att äta sig in i huset med mera. Därefter blev det inomhusslaveri, det vill säga garderobsrensning och dammsugning. Skönt att det är dags för ny kursstart i morgon, min kropp vill inte arbeta fysiskt hela tiden.

Idag måste jag sportblogga pyttelite: DIF spöade nämligen Gefle väldigt enkelt uppe på plastmattan. Tyvärr backade de hem efter sitt andra mål istället för att satsa på ett eller två mål till. Vet de inte att Blåvitt har bättre målskillnad? I vilket fall så var det en bra match med gediget spel. Mig glad och lycklig!

Comments:
ha! bara två mål?! milan gjorde minsann 5! och det mot hårdare motsåtånd... :P ni får ta tag i er själva nu!!!
 
Och ex-öisaren Afonso stänkte in 7 i en och samma match... (Bara så Dif får en måttstock)
 
Haha, två wannabies har talat. Den ena har varit tvungen att söka lag att heja på i utländska ligor, den andra talar om flydda storhetstider med sedan länge flyttade toppspelare.

Känn inte hooplöshet, i DIF får alla vettiga människor vara medlemmar, kom med i vår familj! :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?