fredag, oktober 05, 2007

 

Gå på vatten...

...är en bra metafor för att skriva en tenta, åtminstone vissa tentor! Det gäller att sticka ut hakan men ändå gå med lite avvaktande och försiktiga steg så att inte ytspänningen brister. Så kändes den tvådagars hemtenta som nyss är avklarad. Nu är den i alla fall inskickad sedan ett litet tag. Sex minuter tillgodo hade jag!

Efter ett inlämnat grupparbete är stämningen ganska uppsluppen. Känslan efter att ha skickat in en hemtenta är annorlunda, man känner sig tom och slut. "Blank" står det på lilla Mys messenger och det beskriver känslan ganska väl. Trött och frusen känner jag mig också. Tack och lov att jag inte bor på campus, då hade jag strax varit tvungen att gå ut och tentafesta. Nu kan jag kura i soffan med en bok istället!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?