fredag, oktober 26, 2007

 

Jag måste ha en paus!

Egentligen har jag ingenting att skriva. Jag behöver bara komma ifrån Janet ett slag och få rå om mig själv. Hon är så jäkla pockande med sitt tjat och gnat. "Bry dig om mig nu", "håll inte på och prata med folk på messenger hela tiden, ta tag i mig istället" och "läs mig som en öppen bok". Jag orkar inte med henne!

Janet är alltså Janet Wasko och det är hon som har skrivit "How Hollywood works". Det är ingen kioskvältare direkt även om den inte är direkt vidrig heller. Men då jag har mycket svårt för deskriptiva böcker som bara rabblar fakta och inte tar ställning på minsta sätt så lider jag ändå. Dessutom är jag stressad, jag ligger efter. Fast nu är det bara 30 sidor kvar och sedan har jag hela lördagen och stora delar av söndagen på mig att skriva. Vilken tur att jag inte har något liv, hur skulle jag annars ha hunnit med? Äh vad tragiskt det lät, jag skojade ju bara! Men denna helg som vi enligt ursprungsplanerna skulla ha tillbringat i Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn var plötsligt helt obokad (förutom DIF-BP på söndag) vilket var en jäkla tur!

Nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta hångla med Janet. Motivationen lyser som ett ljus i andra änden av tunneln och består av löften om en god middag. Idag blir det en curry- och vitlöksdoftande indonesisk gryta med russin och jordnötter. Blir den god slänger jag in receptet här lite senare. Mot boken --->

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?