måndag, oktober 22, 2007

 

Äntligen har jag fått mitt första U...

...på ett skolarbete, ett paper. Visst ja, "arbete" hade jag ju bestämt mig för att sådana här uppgifter ska få heta framöver. Det känns ganska bra, nu är jag "en av alla dom som drabbas, då och då, av nåt jag vill förklara". Jag hade nämligen behövt läsa några timmar till i boken, den var knepig att förstå. Så jag försökte helt enkelt glida men blev avslöjad! Sedan försökte jag dessutom utmana och skriva på mitt sätt, "Jag är en av alla dom som faktiskt aldrig riktigt bara ville vara - en av alla dom", en snobb helt enkelt. Det straffade sig direkt!

Strunt samma, hellre U på en 1-poängsuppgift än på en 5-poängare. Bara nu inte Djurgården rasar ihop mot Halmstad också för då börjar dagen bli riktigt irriterande...

Comments:
HaHa, jag ramlade också på den första av de uppgifterna där man skulle beskriva det vetenskapliga i avhandlingen. Jag misslyckades fatalt med Olof Palme-boken eftersom jag helt var ute och cyklade. Jag blev också därmed -en av alla dom. Det smärtade.
 
Förhoppningsvis så lär man sig något på kuppen?
 
Jag lärde mig att mina tankar inte var vetenskapligt rätt. Lärarna höjde också kraven markant i samband med dessa inlämningar. Allt för att strama åt språket inför uppsatsen. Jag hatade den kursen, det var den tråkigaste på alla tre åren faktiskt. Men så är jag inte ett forskarämne heller;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?