tisdag, oktober 02, 2007

 

...och det blåser genom hallen.

...fast det är bara en pax-fläkt i duschen som blåser. Jag sitter alltså på mitt lilla studentrum med dörren till korridoren öppen och lyssnar på fläkten. Idag har jag nämligen varit elektriker igen, det börjar bli en ful ovana! Mina hyresvärdar undrade om jag kunde tänka mig att fixa lite bättre belysning i deras källare vilket jag gärna gjorde, hyran blir ju billigare då. Sedan tillkom jobbet med den här lilla fläktrackaren som inte fungerade. Den är utbytt och jag sitter alltså och lyssnar för att höra att den stänger av efter de inställda minuterna. Det gör den!

Igår var jag på en föreläsning som var helt okej. Leo J. tyckte däremot att Flintahunden var lite väl fixerad vid sin egen avhandling och frågade varför han tjatade om den hela tiden. Leo J. hade väl delvis rätt men jag utnämnde honom ändå till dagens bitch. Det är kanske bäst att påpeka att jag anser "bitch" vara ett könsneutralt begrepp? Efter föreläsningen hade Jen G. och jag C-uppsatsmöte då vi pusslade ihop en forskningsöversikt av modell light. Vid tresnåret kom jag hem till hyresrummet och började fundera på mat. Jag hade bara ätit en tallrik gröt hemma på ön och en smörgås på skolan vid halvtiotiden så nu kurrade magen. Men då plötsligt slet sig solen fram ur sitt molntäcke och då pallade jag inte att vara inne. Jag hojtade "promenad kring sjön?" till Lilla syster och hon var på så vi gick runt i ett bra tempo, det tog cirka 50 minuter. Vid halv fem parkerade jag bilen utanför "studentrummet" igen och kände då hungerhallucinationerna tydligt. Men just då kom mina hyresvärdar körande och frågade om de inte skulle visa mig bokskogarna vid Bokhultet och Bergundasjön. De har tipsat mig tidigare men jag har aldrig kommit dit. Vi stack iväg och jag fick en guidning både runt sjöområdet och sedan runt i stan. Det var jätteroligt och jag ska absolut prova att promenera i bokskogen så snart som möjligt. Men när vi kom tillbaka hem så var klockan nästan sju och blodsockret var nere i tårna, gissa om det var gott med mat då!

Nu ska jag strax plocka ihop sakerna och bege mig till ön igen. Jag tror jag ska stanna till på vägen och plocka lite trattkantareller, det är inte helt fel att fylla frysen med svamp.

Comments:
Haha, Flintahunden? Det är ett nöje att försöka lista ut vilka du menar med alla dessa smeknamn. Men med Flintahunden har jag ingen aning.
 
Äh, denna gång var det väl lätt? Vad heter djuret längst ut till höger på bilden? ;)

http://content.answers.com/main/content/wp/en/d/d3/Flintstone-family.jpg
 
Haha, jag visste inte vad hunden hette i Flintstones men nu har jag kollat upp det :D Ja det borde jag ju ha förstått..
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?