lördag, oktober 13, 2007

 

Okonventionell matlagning...

Syrran och svågern är här över helgen vilket är jättetrevligt. Igår kväll när de kom var det riktigt skitväder i form av duggregn och halvstorm. Idag när vi vaknade så strålade solen från en klarblå himmel och blåsten hade mojnat. Vi tog det lugnt på morgonen och njöt av en rejäl frukost i lugn och ro men vid 11-tiden stack vi ut på en rejäl promenad. Det blev en sväng runt naturreservatet. Vi tog en liten paus och visade sjöboden, därefter gick vi upp till lilla byn och åt en lätt lunch på fiskrestaurangen innan vi strövade hemåt igen.

Nu har vi nyss klarat av middagen. Jag lagade en kyckling- och champinjonpaj. Tyvärr hände ett litet missöde när jag skulle flytta upp ugnsgallret med pajformen ett snäpp i ugnen. Formeländet gled iväg och rätt vad det var så låg hela middagen på golvet. Jag blev vansinnig och gick runt och sparkade och skrek ett tag. Därefter tog Suddagumma en stekspade och skyfflade upp ingredienserna i det halvkvaddade pajskalet. Blev det gott undrar ni? Ja för tusan, till och med syrran som kan vara lite kräsmagad köpte golv-konceptet. Alla åt med god aptit!

Om jag får ge ett gott råd så tycker jag trots allt att det är bättre att gästerna inte ser hur det går till i köksregionerna!

Comments:
hihihi... ja antingen håller man gästerna borta från köket, eller så kan man ju helt enkelt hålla maten borta från golvet... :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?