måndag, oktober 08, 2007

 

Om du lämnade mig nu...

...är lilla Mys favorit berättar hon i ett inlägg lite längre ned. Det är ett utmärkt val, inte bara för att det visar på en god musikalisk smak (eller åtminstone samma smak som jag har) utan även för att det gav mig chansen att använda titeln i rubriken. Jag har lite nervöst undrat hur jag skulle kunna få användning för den.

Idag har varit en sån där lång dag. Tidigt upp, 17 mils resa, föreläsning, lunch och c-uppsatsmöte. Men både föreläsning och c-uppsatsmöte var roliga så det är värt att jag känner mig trött nu. Dock har dagen gett lite beslutsångest. Kan webdesign samt muntlig och skriftlig uttrycksförmåga vara något för mig om jag vill inrikta mig på forskning? Mycket tveksamt! Suddagumma tycker jag ska gardera mig genom att välja den kursen och det verkar som om Jen G. och de flesta andra som inte ska ut och resa tänker välja den. Sociologi A startar inte på våren och ungdom och medier skulle man kunna dubblera med säger ansvariga. Hur ska jag välja, hjälp mig!

Nu struntar jag i svåra val och vräker mig framför TV:n. I morgon blir det råplugg hela dagen (om det inte blir en runda runt sjön som avkoppling).

Comments:
Läste kursen förra året och blev besviken. Med facit i hand hade jag valt en annan kurs. Lärarna går på rutin, inget nytänk och kursen känns inte fräsch utan den går år ut och år in i samma fåra. Webbdesignen är måttlig, skrapar bara på ytan. Den externa lärare som vi hade där var flurrig, oförberedd och ganska stressad. Textarbetet fungerar hyfsat och Tottmar (retorik) var den mest givande, iallafall den roligaste. Min missnöjdhet kan också ha varit kombinationen med att det var sista terminen och ville bara sluta och jag var hyfsat trött på universitetsvärlden och dess insnöade tillbehör. Välj en mer matnyttig kurs istället. Du verkar ha full koll på både datorer och skriveriet.
 
Tack för tipset Helena, det bekräftar mina misstankar lite grand. Jag återkommer gärna med fler frågor vid behov. (F)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?