fredag, oktober 19, 2007

 

Stridsvagnar och traktorer på biblioteket...

Nu är hösten här på riktigt. Efter nattens blåsande var det iskallt i huset så det blev premiär för eldande i täljstenskaminen. Jag fick skruva upp pannan en bit också. Du vet inte hur bra du har det Songbird!

Igår kom Stala hem för några dagars besök. Jag gick upp tidigt och skrev klart mitt paper så jag skulle ha tid för henne. Vi drog iväg på utflykt efter frukosten. Det vill säga, planen var en utflykt men det var så kallt och det visade sig att det primära med utflykten för Stalas del var att få sitt kamerabatteri uppladdat på fotoaffären nere i stan. Hennes laddare ligger kvar i Göteborg. Vi stack förbi mitt (sommar-)jobb och lämnade in lite papper och sedan for vi ned till fotoaffären.

Jodå, de var snälla och skulle fixa så batteriet blev laddat. Vad skulle vi nu hitta på under två timmar? Handla mat! Efter 20 minuter kunde vi säga "check" angående det. Nu då? Tråkigt! Plötsligt kom vi på att vi kunde gå på biblioteket! Stala letade fotoböcker och jag letade bland några andra böcker. Vilka vet jag dock inte riktigt - jag hade glömt glasögonen hemma. Efter ett tag hamnade vi bland tidskrifterna. Märkligt vilka konstiga tidskrifter det finns:


Vilka läser sådana här tidningar egentligen? Det måste vara några cowboys som var för ivriga för att få göra lumpen och nu tröstar sig med den här sortens läsning. "Hej, har nya numret av Insats och försvar kommit ännu? Vad bra, då tar jag den och en påse chips tack". Stala hittade i alla fall rekordet i korkad tidskrift: "Tractor power", tidningen vi alla kan samlas runt en fredagskväll och diskutera för- och nackdelar med fyrhjulsdrift eller vad man nu kan tänkas prata om. Undrar om tidskriften får kulturstöd eller någon annan form av presstöd?

Ja jäklar...

Comments:
Lustigt. Jag har också varit inne där och laddat ett kamerabatteri. De är väldigt tjänstvilliga.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?