tisdag, oktober 09, 2007

 

Vad är det som bekymrar Sara Wehn?

Tja, om vi låter Sara Wehn vara en symbol för väljarkåren så blir frågan lätt att besvara. Det måste ju helt enkelt vara det faktum att Maud Olofsson blåser sina väljare. Jag biter ihop för att inte överdramatisera denna händelse men visst är det väl i sig ganska allvarligt att våra valda politiker, framförallt partiledare, låtsas ha en direktkontakt med sina väljare då de i själva verket låter sig representeras av anställda i partiorganisationerna? Det liknar ett vanligt problem ute i de mindre kommunerna där tjänstemannastyre ofta råder. I kommunerna beror fenomenet oftast på att tjänstemännen är betydligt mer insatta i de olika frågorna än fritidspolitikerna klarar av att vara. I dessa fall riskerar vi tjänstemannavälde. Hur är det i Maud Olofssons fall, har hon mindre kunskap än sin informatör? Nej, jag skulle inte tro det. Här är orsaken förmodligen en arrogant inställning till sina väljare.

Min slutsats skulle möjligen kunna stupa på detta: "Vi hade kontakt hela tiden och Lisa svarade på det sätt som jag ville att det skulle svaras på" säger Maud.

Yeah, right!

Comments:
Pinsamt och katastrofalt. Men jag har svårt att tro att det handlar om arrogans utan snarare om tidsbrist hos en tidsoptimist. Men det är inte därmed försvarbart. Tror du att Carl Bildt alltid skriver sin blogg själv?
 
Jag brukade tidigare beundra Carl Bildt. Men nu för tiden, och som svar på din fråga, är jag beredd att tro det mesta om Calle. ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?