onsdag, oktober 24, 2007

 

Vem ska spela Lisbeth Salander?

Det avslöjas på en presskonferens i morgon berättar Barometern. I väntan på beskedet inbjuds vi läsare till interaktivt låtsasbestämmande. Vi får nämligen chansen att rösta på någon av följande fem kandidater:

Alexandra Dahlström
Amanda Rehnberg
Rebecka Hemse
Lina Englund
Eva Röse

Vilka dåliga förslag! Den enda som möjligen skulle kunna göra rollen (om hon färgade håret svart och spottade ut nappen) är Alexandra Dahlström. De andra förslagen är ju löjliga. Värsta förslaget av alla i rollen som Salander är nog Lina Englund men Eva Röse ligger inte långt efter!

Mitt förslag är utmanande eftersom det kommer att krävas intensiva språkstudier eller dubbning: Brittany Murphy. Hon är perfekt i rollen. Ser ni Murphy som barnflickan i filmen "Uptown Girls" framför er så blir det fel bild. Tänk er istället den Murphy som spelade i "Don't say a word". Perfekt, inte sant?

Nu berättar Jen Grusplan att motsvarande artikel även finns i Aftonbladet men där kan man visst välja på lite annorlunda skådisar. Jag måste dit och kolla...

Comments:
Håller med! Finns ju ingen av dom som kan spela Lisbeth, utom Brittany. Och hon känns ändå lite för gammal? Och den de valde, rapace, känns inte rätt alls. Ingen av de manliga skådespelarna som de valt till Blomkvist heller, jamenar... Jakob Eklund? Persbrant? Aldrig i livet :) Det är nog så att ingen duger oavsett inser jag...haha.
 
Kul att du håller med om Brittany Murphy (om än med visst förbehåll).

Jag tror att Rapace möjligen kan passa om hon tuffar till sig, jag har dålig koll men hon ser lite för snäll ut. Michael Nyqvist känns som ett riktigt bra val! Tur det inte blev Persbrandt i alla fall! :|
 
hihihi... det här är en så rolig diskussion att följa eftersom jag inte läst boken! dock är brittany fantastisk så hon kan nog göra vilken roll som helst. michael nyqvist är min absoluta svenska favorit så heeelt dåligt kan dom ju inte ha valt... :P
 
Inte läst boken? Men så kan vi ju inte ha det...
 
Läs boken! :) Jo och angående Mikael Nykvist så visst, det funkar väl, men hade nog helst sett en yngre helt okänd i den rollen. Det är så jag sett honom när jag läst boken iaf. Och visst hade inte Lisbeth svart hår? Hade hon inte rött? Fast hon kanske färgar det iofs. Jag är mycket tveksam till hela filmen egentligen, jamenar kommer den kunna mäta sig med böckerna ens litegrann? Och vem ska spela chefredaktören som Mikael har ihop det med?? Suck, dessa obesvarade frågor...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?