fredag, november 02, 2007

 

Den vilda jakten på köttfärsfyllda paprikor...

...fortsätter, åtminstone efter recept på sådana grunkor. Det är troligen fortfarande de enskilt vanligaste sökorden som gör att folk hamnar på min blogg via sökmotorer. Hade jag haft en intressant blogg så hade sökorden som guidade läsare hit istället varit, demokrati, antifascism, ungdomar och medier, mediereception och liknande. Som det nu är ägnar jag hela dagarna åt de sakerna så här får ni tills vidare hålla tillgodo med saker som köttfärsfyllda paprikor, hackspettar och tandläkarskräck. Hjärnan måste ju få gå på tomgång ibland.

Apropå tandläkarskräck så har jag klarat av årets lagning idag. Jag var riktigt duktig pojke men fick inget bokmärke. Nästa år tänker jag vägra öppna munnen!

Apropå köttfärsfyllda paprikor, idag var det en besökare som hamnade här efter att ha sökt på "paprikor, köttfärsfyllda". Vad är det för snack? Det heter väl "köttfärsfyllda paprikor"! Jag har aldrig begripit mig på det där hemsnickrade och högtidliga tvärtomspråket som bygger på någon slags förväntan om hur man egentligen bör uttrycka sig. Min pappa hade en tydlig respekt för de speciella sammanhang som han tyckte krävde ett speciellt uppträdande och framförallt ett speciellt språk. När han besökte sjukhuset och en trettioårig snorvalp till läkare kom släntrande och sa "Hej, jag heter Lennart och är läkare här" så svarade min då 70-åriga pappa "God dag, jag heter Penna, Karl-Erik Penna". Medan han sa detta hann han få av sig hatten också varpå han gjorde en liten tendens till bockning inför överheten.

Själv säger jag aldrig "Jag heter Penna, Pelle Penna". Då skulle jag börja asgarva och tänka på "My name is Bond, James Bond". Nej, jag är en enkel grabb som heter Pelle Penna och gillar paprikor, köttfärsfyllda. Nej fan, nu blev det nog fel. För resten är jag ju vegetarian på deltid nu mera och äter hellre paprikor, svampfyllda.

Jag kom på en grej: Något jag varit nyfiken på länge Sofia H. Du som brukar roa dig med att lista ut vilka mina figurer egentligen är i verkligheten, kom du någonsin på vem Namin, Tsu var? Det vill säga Tsunamin. :D

Comments:
Jag sliter mitt hår, kommer inte på vem det är! Har gått igenom alla lärare jag kan komma på! Vem är det??
 
Lite fusk från min sida, det är samma som Flintahunden. Jag döpte honom till Tsunamin år ett (min tideräkning) eftersom han var en katastrof på den tiden. Nu är han omdöpt eftersom han blivit bra!
 
Haha, ja men det gör ju det hela mycket lättare! Hmmm... svårt, finns ju så få katastrofer på mkv...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?