lördag, november 17, 2007

 

Fredrik Strage är för härlig!

Han jobbar på med sin Youtube-lista över de 100 största rockögonblicken.

Strages styrka ligger inte i valet av de 100 ögonblicken, det är nämligen ytterst sällan vi tycker lika. Nej, hans styrka ligger i tugget, han har ett härligt språk och är avväpnande arrogant inför allt och alla. Jag gillar arrogans och odlar min egen vidriga attityd med framgång. Några exempel på roliga uttalanden (av Strage, inte av mig) är:

"Det största rockrelaterade problemet med Youtube är att sajten svämmar över av mobilfilmade klipp från konserter. Fans filmar lite på fyllan och tror att de är Anton Corbijn".

"Svenska emokids klär sig extra snyggt eftersom de inspireras av japanska stilar som visual kei och gothic lolita. Vi borde hylla innehållet i deras garderober lika mycket som vi fördömer innehållet i deras mp3-spelare".

Ta del av hans lista, det ger både guldkorn och oförklarligheter men framförallt härliga kommentarer och en massa kunnande.

Men vill ni hitta guldkornen på Youtube så frågar ni mig istället:

My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
Anna Ternheim - Lovers Dream
The Mo - Nostalgia Locomotive
Michael Jackson-Thriller

Klart det finns fler men jag vill inte trötta ut er. Men ge gärna tips på egna favoriter, jag är musiksökande just nu.

Comments:
Youtube är verkligen som en gottepåse för oss musikälskare, men det finns verkligen en hel del skit där också.

Även jag följer Strages lista flitigt på min blogg, så ta gärna en titt under min kategori för strages lista för att se om där finns något som faller dig i smaken.

Testar att länka: Hemmabloggaren
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?