fredag, november 02, 2007

 

Men vad fan, har de inte en enda...

...kandidat till någon av topposterna som varken har suttit på kåken eller aspirerar på att göra det? Tydligen inte enligt denna artikel. Jag rullade runt här tidigare i desperata försök att sluta skratta. Egentligen försökte jag nog gråta men det lyckades inte.

Kära moderater, låt mig hjälpa er. Börja med att titta efter vissa kännetecken på era kandidater så kanske ni kan eliminera de värsta. Har kandidaterna väldigt mycket blåsvarta tatueringar på armarna, i nacken eller ut över fingrarna så stanna till och tänk efter, detta är väldigt vanliga kåkfararsymboler. Byt ut dem! Har de små prickar i armvecken eller på andra ställen på kroppen så indikerar det att era kandidater injicerar. Byt ut dem! Har de deklarerat för 0 kronor i inkomst men ändå kör omkring i en splitterny BMW av större modell? Byt ut dem! Har kandidaten och dess äkta hälft inga barn, inget jobb och ingen inkomst men nio rum och kök centralt i innerstan? Byt ut dem! Slåss de med ordningsvakter och kallar dem blattar? Byt ut dem! Nej, visst fan, förlåt. Det var ju socialdemokraterna...

Det finns också kännetecken på framtida verbala faror hos era kandidater till moderata topposter! Står de i valstugorna och ler förbindligt under Ku-klux-klanluvorna? Byt ut dem! Står de på Malmskillnadsgatan och mumlar om hushållsnära tjänster? Byt ut dem! Ser de ut som mr Bean och mumlar obegripligheter? Byt ut deras partimedlemsskap mot ett folkpartistiskt sådant. Har de överhuvudtaget en TV i familjen? Byt ut dem för säkerhets skull!

Begriper du nu Reinfeldt?

Comments:
Vad har du gjort som är så bra då?
 
Tja, jag kan säga "köttfärsfyllda paprikor" utan att vända på det och jag betalar min TV-licens. :-P
 
hihihi... vilket elakt inlägg! du måste förstå att det kan vara svårt att bedömma människor ibland. du får inte ha så höga krav på folk!! :P
 
Jag lovar, det är inte jag som är anonym i inlägget ovan. Jag är lika sur som du men jag, till skillnad från dig, förordar hushållsnära tjänster. Visst är det härligt med politik!
 
Haha, jag trodde inte att det var du heller. :)

Men du förordar väl inte de hushållsnära tjänsterna på Malmskillnadsgatan också? Visserligen är de jävligt skattebefriade, men... :-P
 
Lilla syster, skulle jag ha höga krav på folk? Jag hänger ju med dig. :-P ;)
 
Ok, jag klämde inte din ironi direkt utan förstod det först efter att jag läst inlägget en gång till. Men med eftertanke så....tjänst som tjänst, huvudsaken är väl att man höjer yrkets status... ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?