lördag, november 03, 2007

 

Minns ni hackspetten...

...tre inlägg nedanför det här? Den jäveln lyckades hacka upp ett hål på 5-6 centimeter rakt in i övertaket till toan, och det gick på nolltid. Det var klart innan jag hann skrika "fågeljäkel". Jag pratade tidigare om att sätta upp en silhuett av en uggla med röda ögon men efter lite forskning bland fågelsidorna på nätet kom jag fram till att en annan hackspett skulle vara effektivare. Sagt och gjort, jag surfade och laddade hem en bra bild, Suddagumma överförde profilen till en planka och sedan figursågade jag ut pippin. Efter Suddagummas målande och mitt skruvande ser det nu ut så här:


Visst blev den fin? Det ska föreställa en spillkråka (men det ser väl varenda människa) och tanken är att den levande pippin ska anta att träpippin har bildat revir kring vår husvägg. Nu återstår det att se om teori och praktik är samma sak. I annat fall så står ju gamla Bettan i säkerhetsskåpet. Och då hjälper det inte hur mycket du än engagerar dig Gitte, ett hack till i huset så är fågelfan finito. Fortsättning följer...

Förutom fågelmontage på väggen har jag bara hunnit med att plugga idag. Men nu är boken äntligen läst och arbetet skrivet. En snabb genomläsning återstår, sedan tar jag kväller!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?