torsdag, november 15, 2007

 

RIP Danmark!

Hoppas verkligen att reinkarnationen finns så att det en dag kan återuppstå ett gemytligt Danmark med trevliga och tillmötesgående danskar igen. Just nu känns det som om bron är en symbol för en enighet som jag inte vill vara delaktig av. Men vårt svenska Folkparti är ganska glada ändå: DN

Eftersom Ny Alliance inte blev så stora som prognoserna indikerade slipper Anders Fogh Rasmussen göra upp med både Dansk folkeparti och Ny Alliance. Vilken tur för folkpartistiska Venstre, nu kan de fortsätta rulla runt i sänghalmen med halvfascisterna i Dansk folkeparti. Det hade ju varit jobbigt att dessutom behöva ta hänsyn till invandrare och danskar med annan etnisk och kulturell bakgrund! Länk.

Som emo-kid vet jag inte om jag ska vara uppgiven och ledsen eller förbannad och kampvillig? Jag tror att jag lägger undan rakbladen ett tag och kavlar upp ärmarna och knyter nävarna istället!

Comments:
Det är så skönt med starka och gemensammat liberala krafter!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?