torsdag, november 29, 2007

 

Skolan har slutat att låna ut bandspelare...

...och transkriberingsmaskiner. "Det var så besvärligt" berättade den ansvariga på vaktmästeriet när jag ringde idag. Jaha? Men skolan har väl inte utrustning för att undvika besvär utan för att ge service till de elever som gör B- och C- och alla andra uppsatser där det kan ingå att intervjua människor. Vilken tur att vi är så vidrigt rika i vår grupp att vi kan unna oss att köpa lite utrustning själva. Man kanske kan hyra ut grejorna till skolan sedan, ja på ett alldeles obesvärligt sätt alltså?

Idag är jag vegetarian igen efter en blodig och köttig vecka då magen varit fylld med lik. Det blev Bulgarisk linssoppa, gott! Nu efter maten blir det en lugn kväll med Örnen på TV innan dusch och tidigt sänggående. I morgon ska jag ju köra buss till Stockholm och då är det skönt att vara utvilad. Jag kollade just SMHI, inget halk- och snöelände tack och lov. Jag hinner undan från både Stockholm och Norrköping innan minusgraderna kommer krypande på kvällen.

Comments:
Vad dumt, när vi gick var det inga problem att få låna bandspelare. Har för mig att det var Eva som höll i det då, trodde att mkv hade egna på institutionen? Hmm...
 
Du har nog rätt. Vår årskurs alldeles egna Sofia hade lånat bandspelare av Pastorn visade det sig vid närmare kontroll. Tack för tipset och lycka till med att lista ut vem som döljer sig bakom pseudonymen Pastorn. ;)
 
Hmm, nån som predikar alltså? Hum hum hum... Inte Håkan väl? Nä. Inte Göran. Inte Tobias. Inte Dino. Inte han som jag inte kommer ihåg vad han heter, haha. Nä men säg, vem är det?
 
Nej, han predikar inte men han tittar snett upp i himlen ganska ofta medan han pratar. Nu avslöjas inte mer. :-P
 
Göran!
 
Duktig flicka :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?