onsdag, november 28, 2007

 

Skärpning Pellepenna!

Jag har blivit dålig på att sköta bloggandet. Tiden räcker inte riktigt till, eller är det kanske mitt intresse som är nere i en svacka? Hmm, jag får fundera lite på orsakerna. Hur som helst så är jag här nu igen.

Sist vi sågs var jag något blek och led av sviterna efter Göteborgshelgen. Jag kan meddela att jag nu är helt återställd och den lyckade rekreationen har skett i stan. Ja inte Göteborg alltså utan den där stan där jag går i skola. Jag åkte nämligen direkt dit i söndags kväll eftersom Jen G och jag skulle träffas och jobba med C-uppsatsen redan på måndag morgon (det var dessutom skönt att bara behöva köra 30 istället för 45 mil för att komma "hem"). I tre dagar har Jen och jag nu stött och blött och krigat för att få till vettiga intervjufrågor. Vi har dessutom hunnit med en handledning i tisdags och en promenad runt sjön samma kväll, det sistnämnda tillsammans med Lilla Syster, Ängeln och Pink.

Jag tror att vi fått till våra frågor så att de är ganska bra nu. Vi övade på Ängeln och Lilla Syster idag. Det som inte fungerade riktigt bra har vi förhoppningsvis hittat lösningar på. Tyvärr är det fortfarande två lite svåra begrepp som vi måste ha med när vi intervjuar. Eller måste vi? Hmm, vi får fundera. Vi fick bekräftelse på att fem av de tio intervjuerna är bokade! Skönt, det är alltid lite nervöst innan man fått svar. Blir det ett nej kan det ta en till två veckor att skaffa ersättningsintervjuer och då sitter man snart i skiten!

Nu blir det te och kvällsmackor samt en bra bok. I morgon blir det C-uppsatsande (modell eget arbete) och på fredag ska jag köra 100 mil buss. Hoppas vägarna är halkfria då!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?