torsdag, november 22, 2007

 

Stackars Karlskronamedborgare...

...nu får de dras med fulstämpeln igen efter att den moderata kommunstyrelseordföranden K-G Svenson bröt mot centrala direktiv och allierade sig med avgrundsfolket i Sverigedemokraterna, artikel här. Svenson säger att moderaternas ledning inte kan komma med diktat och Reinfeldt fegar direkt ur och säger "Nu är det upp till de moderata kommunpolitikerna i Karlskrona att tolka vad vi i partistyrelsen slagit fast". Det vill säga, han slår inte näven i bordet och talar om vilken tolkning som gäller utan gör en avledande manöver genom att (typ) lyfta benet mot ett träd, titta upp i himlen och vissla. Precis som hanhundarna brukar göra när de vill dra sig ur bråk (kanske förutom visslandet då). Jag blir sorgsen!

För övrigt är det en okej torsdag. Grusplan och jag läser på varsitt håll idag men träffas i morgon igen för att fixa klart med intervjufrågor och boka intervjuer. Igår fyllde Lilla Syster år vilket gav mig chansen att (under lunchen på Tufvan) studera GG:s realitysåpadiskussioner, något jag känner är oerhört värdefullt för vår C-uppsats, hehe. Givetvis har jag hunnit med att skifta ett par däck mellan artiklarna, undrar om någon har lika jäkla många vinterdäck att byta till som jag har? Jag har tvättat och hängt en maskin också. Antingen är tvättandet ingen kvinnofälla eller också är jag George o'Malley? Fast i ärlighetens namn så händer det väl inte varje dag att jag tvättar.

Apropå tråden nedanför, jag kör en emo-vecka till! :D

Comments:
Visst är det sorgligt att alla fegar ur och inte sätter ner foten. Problemet är nog att det inte direkt är moderaternas grej att toppstyra. Det som är det mest sorgliga är att kommunpolitiker kan vara så inkompetenta. Tänk vad många sådana vi har runt om i landet när det är svårt att rekrytera bra människor till beslutande organ.
 
Jo, jag håller med. Jag var inte ute efter moderaterna denna gång men de var ju redan på plats så att säga.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?