söndag, november 25, 2007

 

Tillbaka i stan igen!

Huva, den här dagen har inte varit att leka med. Det är sviterna från igår och jag har bara mig själv att fylla. Jag kanske ska säga "hade" för nu leker livet igen!

Gårdagen började annars bra med promenad på stan i strålande sol och sedan fotoutställning. Därefter intog vi en lunch på Café and The Bakery på Viktoriagatan. Bra ställe, testa det! Jag och Stala åt gulaschsoppa och Pylla valde lasagne. Sedan avrundade vi med latté och blåbärsbulle. Alla blev nöjda.

Men sedan blev det dags för allvaret. Jag skiljdes från tjejerna och promenerade bort till Skandic Hotell där två av kompisarna redan hängde i baren. Strax strömmade de andra till och till slut blev vi åtta personer. Efter ett par timmar raggade vi upp några taxibilar och hamnade på en pub på 2:a Långgatan där vi åt middag. Därefter blev det Bishops Arms på Järntorget. Sju timmar och 8-9 öl senare tackade jag för mig och smet hem till Stala. En tidig kväll alltså men det hjälpte inte så mycket. Min kropp är inte gjord för en jävla massa öl och uteliv. Det är hårt att bli gammal! :-S

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?