lördag, december 29, 2007

 

Helgerna fortsätter...

...och maten fortsätter göra mig bekymrad. Idag blev jag så desperat att jag tvingade med mig Stala på en promenad. Nu ska vi strax kompensera detta kaloribortfall med lite risgrynspudding och saftsås. Priiiiiiiiiimaaaaaalskri!!!!

Övrigt som har hänt är att Pylla åkte hem igår. Snyft! Några timmar efteråt anlände Jen G:s idol Lasse tillsammans med hustru Lisa. Vi ska bort till dem ikväll, de har lovat att bjuda på gulaschsoppa och öl. Suddagumma får en vegetarisk variant, det vill säga gulaschsoppa utan kött och inga öl. Att hon blir utan öl har inte något att göra med att hon är vegetarian, det beror på att hon inte insett hur förrädiskt god denna dryck är. Bra för kroppen är den också, den innehåller inte bara B-vitamin utan tvingar en dessutom att motionera! Jag föredrar att vara icke-vegetarian som äter väldigt mycket vegetarisk mat. Livet blir betydligt enklare då och jag slipper avstå från saker som är betydelsefulla. Tänk bara på sommarens grillade biffar med sallad och bakad potatis!

I morgon kommer några kompisar från djupa Småland. Vi ska fira nyår ihop så de bor hos oss några dagar, kul! Jag blev övertalad att köra buss på nyårsdagen och dagen därpå. Visserligen börjar jag inte förrän klockan två på eftermiddagen men måste ändå ta det lugnt med alkoholen på nyårsafton. Det passar mig utmärkt, hoppas bara att jag slipper vintervägar.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?