söndag, december 02, 2007

 

Nu har jag varit och satt igen sjöbodens fönster...

...med plywoodskivor. Jag fick plocka bort fönster och gångjärn innan jag skruvade fast skivorna i fönsterramarna. Utanpå skivorna har jag satt tillbaka fönsterluckorna. Länsstyrelsen är förmodligen nöjd nu liksom "sommargrannen" som bor bakom sjöboden och som har överklagat allt vi gjort från första stund. Men vi är inte nöjda och vi tycker jävligt illa om kärringen! Men än är inte sista ordet sagt i den här frågan, vi hade bara inte råd med ett vite på 50 000 kronor så det var lika bra att spika igen fönstren så det blev lugnt för stunden. Det kommer att bli jävligt fumligt nu att sitta i boden och till exempel laga trasiga nät i mörkret. Ska man försöka sova över efter att ha lagt nät så gäller det att ha ficklampa så att man hittar upp på morgonen. Grrrr! Hindrar vi allemansrätten mindre nu än innan frågar jag mig?

I övrigt är livet ungefär som vanligt. Det har varit en lugn helg med regn utanför och cultural studies innanför. Jag lyckades övertala tomten att han skulle skänka en ny bärbar dator till en stackare som bott vid diskbänk och spis länge nu. Tomten gillade idén men tyckte det var dumt att komma med datorn på julafton, då ska man ju umgås och inte sitta med en dator i knät och konfigurera den i timtal. "Nej" sa tomten, "det är bättre att jag kommer redan nu i veckan så du hinner leka av dig innan julen kommer och familjen samlas". Han är inte så dum den där gubben! Jag passade på att be honom tänka lite på Lilla Syster i jul också, detta trots att hon hatar julen och inte tror på tomten. Han skulle fundera på saken sa han.

Comments:
hihihi... vad snällt av dig att be tomten tänka på mig! men det hade inte behövts. eftersom han inte finns blir det ju svårt för honom att göra vad du bad om. :P
 
Du är en liten grincha! :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?