fredag, december 07, 2007

 

Regnet öser ned...

...och har gjort så hela dagen. I och för sig var det ganska skönt tidigare för då kändes det bättre att sitta inomhus och arbeta. Men nu börjar jag tröttna. Inte för att jag ser eländet nu när det är mörkt men det smattrar rejält mot taket hela tiden. Katten vägrade gå ut tidigare och på eftermiddagen fick han inte för det var så jäkla blött men till sist var jag tvungen att låta honom springa ut ett slag. Nu vägrar han att komma in fast jag står i dörren och förnedrar mig genom att ropa "kisse-kisse". Men det går säkert ingen nöd på honom, han ligger förmodligen ute i höet och myspyser.

Alla genomförda intervjuer är nu utskrivna, datorn är färdiginstallerad och jag har dammsugit efter snickaren. Nu återstår bara att vara fyllchaffis åt Suddagumma och en av hennes arbetskompisar. De är på julbord och vill förmodligen komma hem runt midnatt. Vilken tur att jag pluggar så jag slipper springa på julbord och andra eländiga jippon hela tiden!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?