torsdag, december 20, 2007

 

Snart kan julen få komma.

Vi börjar bli färdighandlade här nu. Det enda som saknas är den rökta fläskfilén, den röks i morgon kväll och kan hämtas på lördag. Stala och Pylla går runt här och jultindrar lite med ögonen. Fast egentligen pluggar Pylla mest, hon skriver sin B-uppsats. Jag försökte vara lite messerschmidt igår och påpekade att jag minsann höll på med C-uppsatsen. Då tittade hon bara överseende på mig och frågade hur många akademiska poäng jag har, Innan hon började på lärarutbildningen hade hon nämligen redan klarat av en C-uppsats inom antropologi/etnologi. Då är Stala lättare att tas med. Hon avslutar strax sitt första år på sjuksköterskeutbildningen så henne kan jag fortfarande vara överlägsen mot.

Jag har blivit så pass normal att jag inte saknar skolan ännu, detta trots att jag varit ifrån skolarbetet två hela dagar redan. Det känns lite oroande att vara så där normal men jag räknar kallt med att jag återgår till det onormala och börjar längta och räkna ned dagarna redan på juldagen. Som tur är har jag Lilla S. att bråka med under ledigheten. Men hon liknar mig mer än jag själv gör för tillfället, det står "pluggar" på hennes messenger hela tiden. Lyllos henne!

Comments:
Det är bra att ni handlar och bidrar till statskassan och tillväxten så vi har råd med alla studenter i det här landet!
 
Klart man tar sitt ansvar och shoppar loss!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?