måndag, januari 21, 2008

 

Breakfast at Jen's som vanligt...

...följt av c-uppsatsande. Tänk att måndagar har fått en sådan lockelse, jag gillar verkligen det här arbetet! Vi är inne på den sista av resultat- och analysdelarna nu och jag är fylld av tillförsikt. Vad tomt det kommer att kännas när uppsatsen väl är klar! Hur som helst, efter vår frukost hann vi gå igenom alla gamla texter samt påbörja den sista resultat- och analystexten och sedan var det plötsligt dags för lunch.

Lunchen var ett fullkomligt kaos. Vi irrade runt i regnet mellan tre campuskrogar utan att lyckas få ett bord. Det är skandal att studenterna ännu inte hunnit känna efter hur fattiga de egentligen är så här i början på terminen. I stället ska de trängas på krogarna med oss välbärgade människor som haft förstånd att dela våra liv med folk som har en stadig inkomst. Inte ens på campus pizzeria hade de förstånd att reservera ett bord till Jen G och mig, detta trots tidigare kindkyssar och allmänt fjäsk. Det slutade med en kopp kaffe och en kladdig köttbulls- och rödbetssalladssmörgås i "vår" korridor.

Apropå lunch kan jag meddela att Lilla S har försvunnit utan att säga hej, hon hade inte ens koll på dagens menyer längre. Well, jag kan säkert klara mig utan kontakt ända tills i morgon men sedan blir det kris...

Efter lunchen så började vårterminen med kursintroduktion i långt-långt-bort-huset. Allting verkade bra förutom att kurs- och programansvarige HS föreslog en gruppindelning på "enklaste möjliga sätt efter alfabetet". När jag sakta skakade på huvudet fortsatte han obesvärat: "...eller på annat lämpligt sätt". Tack HS! (Y)

Comments:
Breakfast at Jen's! Det är så att man blir nostalgisk!!! Jennifers Bregott med havssalt och ditt färska bageribröd...mumm!!!! Hoppas C-uppsatsens slutskede går bra, vilket det verkar göra.. ni är mycket ambitiösa! :D Imorgon börjar jag på min andra skoldag här borta på andra sidan pölen (Atlanten; för att referera till Andys resdagbok) :)
 
Jag följer alla resedagböcker och bloggar jag hittar. Jag har precis läst om den pölen på Andys. Han hade bilder Ängeln, kom igen nu! :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?