fredag, januari 25, 2008

 

Fredagskväll!

Det betyder ett pust-stånk-stön och en vad-härligt-att-vara-ledig-en-hel-helg-känsla. Efter detta gnällande och jubel så brukar jag i regel komma på att jag bara försöker verka normal. Who am I kidding? Jag är ledig ikväll, punkt slut! I morgon kommer jag att vara i färd med att läsa textkompendiet och skriva ned analyserande kommentarer inför seminariet på måndag. Dessutom kommer jag att åka till ICA-låtsas-posten och hämta en halv kasse böcker till nya kursen. På söndag slutligen är det dags för lite funderingar kring C-uppsatsen för att underlätta diskussionerna till nästa vecka.

Ja, som ni märker är det ganska mycket nu. Det beror på att nya kursen konkurrerar med C-uppsatsen som inte är riktigt klar ännu. Vi pluggar text- och tal måndag, tisdag och onsdag och skriver C-uppsats torsdag och fredag. Det handlar bara om 3-4 veckors dubblering och vem klagar? Jag älskar att jobba med C-uppsatsen så är det något som stör är det nya kursen. Den har inte satt sig riktigt ännu men blir säkert roligare framöver.

Skit samma, en ledig kväll alltså! Hittills har den gått åt till att dricka vitt vin och äta vitlöksbröd samt sallad. Suddagumma och jag har dessutom hunnit att ta igen tiden sedan i söndags då vi sågs senast. Jag har berättat om skola och C-uppsats och Suddagumma har berättat om lärarkurs kring kultur i skolan i Karlstad.

Nu blir det dansk deckare och sedan är det dags att vackla i säng!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?