tisdag, januari 08, 2008

 

Mexicohälsningar och bara bröst...

Jag fick syn på Pink på messenger och passade på att ta ett snack innan hon skulle ut på äventyr med andra utbytesstudenter. Hon är nu i Mexico och berättade att de senaste två dagarna gått åt till att sova ikapp jetlagen. Äsch, ungdomen nu för tiden, jag kom ikapp tidsförskjutningen på en natt sist jag var i USA. Det var värre att åka hem igen! Hur som helst, skönt att du inte blivit kidnappad ännu Pink, ett par dagar i frihet i Mexico City är vad alla europeer önskar sig. Akta dig för falskskyltade taxibilar!

Jag klarar inte av att göra en smidig övergång till bara bröst här och nu utan kör bara på: Idag rapporterar DN att nätverket Bara bröst har nått sin första framgång: Badhuset i Sundsvall har beslutat tillåta kvinnor att bada utan tyg på överkroppen. Så långt är allt gott och väl, jag kan förstå att kvinnor vill slippa att ha blött tyg på sig när de badar och jag kan moraliskt stödja deras krav även om det innebär att jag kommer att vara lite mer okoncentrerad när jag i framtiden badar (trots allt badar jag sällan i Sundsvall). Vad jag inte förstår är att DN skriver att kvinnorna anser att bröstförbudet är en del av sexualiseringen av den kvinnliga kroppen. Jag skulle snarare vilja hävda att ett bröstförbud är en del av en avsexualisering av den kvinnliga kroppen! Alternativt kan det handla om en avintellektualisering av den journalistiska hjärnan eller möjligen av den korrekturläsande hjärnan!

Eftersom DN snart korrigerar felet och spelar änglalik never-do-wrong-tredje-stadsmakt så klipper jag ut en skärmdump och visar här bredvid.

Comments:
Ett smart marknadsföringsknep. Nu kommer kanske fler hormonstinna löpare ta sig till Sundsvall.
 
"Jag skulle snarare vilja hävda att ett bröstförbud är en del av en avsexualisering"

Jo, det är väl det minsta man kan säga. Ett förbud mot bröst i badhus innebär väl att hälften av alla vuxna människor får vända i dörren till badhuset. ;-)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?