tisdag, januari 08, 2008

 

En lång dags färd mot natt...

Jag är i stan igen (sedan igår morse) och dagarna går huvudsakligen åt till att brottas med C-uppsatsen. Dagen började med att jag ställt klockan på halv sju så att jag skulle kunna inleda morgonen med en timmes promenad. Tyvärr så vaknade jag till det otrevliga lätet av regn som hamrade mot fönsterblecket. Promenaden regnade alltså in och jag roade mig istället med att snooza i en timme. Sedan tog jag mig upp och efter lite kaffe och morgontoalett tog jag mig över till Jen borta på campus. Efter vår traditionella frukost förberedde vi, och gick på, en handledning. Därefter tog vi tag i oss själva och började äntligen skriva på resultat- och analysdelen. Det gick trögt men det gick. Nu är vi i alla fall igång med väsentligheterna.

Vid halv fyra strejkade våra hjärnor så vi avbröt och jag åkte ned på stan en sväng och jagade skor. Lyckades jag få tag på några? Nej, ni som känner mig lite närmare vet att jag får ångest och blir handlingsförlamad när jag ska handla kläder ensam. Det var rea på en väldig massa skor så jag kunde säkert ha gjort ett klipp om jag haft smakråd/vårdare med mig.

Efter ickehandlandet av skor hann jag hem en snabbis till min lilla studentkammare. Därefter har jag och Lilla Syster kompenserat min dåliga start på dagen genom att gå en sväng runt sjön. 50 minuter i ganska tufft tempo gör förmodligen lite nytta på en julförstörd kropp.

Nu ska jag hacka ihop en sallad och slötitta på en film. Gårdagens rulle, Tarantinos Death Proof, var en höjdare!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?