torsdag, januari 03, 2008

 

Oj vad dagarna går fort...

...och det får bloggen lida för. Här kommer en kort resume:

Lördag kväll: Bra ungersk kväll med god gulaschsoppa fast vin istället för öl. Visste ni förresten att soppan är originalet? Gulaschen i form av gryta är bara fejk (fast i och för sig god fejk).

Söndag: Kompisarna som skulle sova över kom framåt eftermiddagen. De hann lagom installera sig och sedan var det dags för middag. Det förbaskade ätandet fortsätter alltså (men vi hade trevligt). Det blev en lugn kväll.

Nyårsafton: Vi pysslade en del med matlagning till kvällens knytkalas och därefter gick vi på en tvåtimmars promenad i snöfallet. Jag fick rejäla skavsår på hälarna, nu åker de förbannade kängorna ut! På kvällen stack vi till kompisar i grannbyn och firade in nya året. Tio vuxna och två barn är hanterligt, då hinner man prata med alla. Jag la beslag på en trevlig amerikanska en stor del av kvällen. Det gäller att ta alla tillfällen i akt att behålla och utveckla engelskan! Vi stack hem vid tvåtiden eftersom jag skulle jobba på nyårsdagen.

Nyårsdagen: Vi sov till halv elva. Tyvärr är inte den sömnen så effektiv som den tidigare nattsömnen men lite nytta gjorde väl sovandet i alla fall. Kvart i två startade jag bussen och sedan for jag upp till den kungliga hufvudstaden. Det var småhalt men ingen större fara. Lilla mamma blev glad eftersom jag sov över hos henne. Hon mår bra av att få laga frukost till mig och få fjäska runt lite!

Onsdag: Hem igen från Stockholm. Det var rejält halt så det var skönt att få kliva ur bussen när passet var slut!

Torsdag: Jag startade tidigt hemifrån för att åka mot stan och fröken Grusplan. Det var med andra ord dags för C-uppsatsen igen. Skönt att komma igång efter helgerna!

Så där, nu är jag ikapp igen! Jag lider fortfarande av släpande sömnbrist så nu blir det en tidig kväll, det vill säga en bok och en säng.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?