måndag, januari 14, 2008

 

Underbara måndagar!

Idag har varit en bra dag! Jag förstår inte vad människor menar när de muttrar över måndagar? Eller rättare sagt, jag förstår nog men det är så sorgligt (been there - done that) att jag låtsas att inte förstå. Jag är förmodligen ganska priviligierad som nu lever ett liv som tillåter mig att se fram mot att vardagen ska komma igång igen efter, den i och för sig trevliga, helgen? Må så vara, men det är härligt och det bör vara alla människors rätt att känna så!

Vad är det då som har varit så förbannat trevligt? Egentligen inga stora saker; jag och Jen G. har gått igenom, jämkat och bearbetat de 15-16 sidor resultat och analys vi jobbat med på var sitt håll över helgen. Det blev riktigt bra! Vidare har vi ätit en god lunch tillsammans med Lilla Syster och senare på eftermiddagen har jag och Lilla S gått en promenad runt sjön. Denna trevliga måndag avslutades (nåja, den är inte slut ännu) med lite shoppingglädje i form av ett blygsamt inköp av ett 4 GB USB-minne. Underbart, nu behöver jag inte längre slänga ut det minst viktiga skolarbetsmaterialet från mitt gamla 256 kb USB-minne för att kunna distribuera lite utsökt musik till mina vänner!

Kocken som serverade mig maten idag hade en liknande inställning till måndagar. Han menade på att måndagar var härliga för då låg en hel obearbetad vecka framför honom med all planering och alla möjligheter. Att han sedan framåt torsdag-fredag kunde konstatera att han inte heller denna vecka lyckats genomföra det han ville kunde inte tona ned hans entusiasm. "Idag är det måndag och allt kan fortfarande hända" menade han. Ja, precis så är det!

Comments:
Haha..07.30 var jag uppe på promenad! Det är tidigt. I varje fall för min del! =)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?