måndag, februari 11, 2008

 

Hoppas att denna dagen är den första...

...på resten av mitt liv!

För det första är jag frisk och pigg igen, för det andra har solen strålat från en (så gott som) klarblå himmel hela dagen och för det tredje så är livet helt enkelt så jävla roligt! Det var en rolig föreläsning, det var roligt att träffas igen och vi fick en rolig uppgift.

Uppgiften gick till så här: Föreläsningen var egentligen en fejkad presskonferens och vi hade sedan tre timmar på oss att skriva ett referat från presskonferensen. Denna presskonferens var 45 minuter lång och av den skulle det bli cirka 2500 tecken, en knapp A4:a alltså. Vi arbetade som reportrar på en morgontidning och skulle kunna skriva ganska seriöst men fick för den skull inte tråka ihjäl folk. Som jag sa tidigare, roligt! Från början var tanken att vi endast skulle ha en timme på oss innan reportaget skulle lämnas in, det hade varit ännu roligare att få jobba under den stressen men man kan inte få allt.

Även efter att jag mailat in reportaget så sken solen. Det betyder som alla vet en sväng runt sjön. Jag fick en ganska skön bild när solen lekte att sjön var en enda stor spegel. Efter promenaden körde jag ned på stan och fyllde en kasse med mat. Därefter hittade jag plötsligt ett take a way-ställe som har både indiskt, kinesiskt och italienskt. Huruvida pizza är italienskt kan vi tvista om, jag hävdar snart att det är svensk husmanskost. I Italien har jag hittills bara lyckats få en bra standardpizza en enda gång men det landet har ju så mycket annat! Hur som helst, det har tagit mig två och ett halvt år att hitta hämtstället men nu ska det nog kunna bli en favorit. 80 kronor för två och en halv middag är ganska billigt tycker jag. Dessutom var det jäkligt gott (det blev biff med bambuskott, champinjoner och purjolök).

Nu sitter jag här mätt och belåten och mitt enda problem är vilken film jag ska välja. Det står mellan Hard Candy, Ett öga rött och Lust & Caution. Just nu lutar det åt Hard Candy. Har jag fel så ring fort som fan och berätta det så jag kan ändra mig

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?