söndag, februari 10, 2008

 

Influensadags eller bara seghet?

I fredags blev vi äntligen klara med resultat- och analysdelen. Vi hann också sätta ihop alla olika dokument till ett enda och dessutom fick vi till ett gäng skapliga mellanrubriker. Därefter satt vi framför brasan med ett glas rött och riktigt kände efter hur bra vi tyckte att vi var. Patetiskt? Javisst, men man behöver beundra sig själva lite då och då. Att vi har kvar sammanfattning och slutdiskussion låtsades vi inte om då.

Senare på kvällen kom JJ över så att han fick möjlighet att träffa sin sambo lite. Vi lagade mat och åt den tillsammans med en del rött vin och satt länge och snackade. Trevligt! Suddagumma var helt utarbetad och somnade på soffan men hon påstod att även hon hade trevligt (vilket jag tror på).

Igår åt vi frukost och tog sedan en rejäl promenad innan Jen och JJ åkte hem. Jag hade inte en av mina bästa dagar utan kände mig riktigt seg. Dessutom kom huvudvärken smygande på eftermiddagen. Jag trodde det var en försenad dagen-efter-upplevelse men det har fortsatt idag, dock utan huvudvärk. Jag har inte tid att bli sjuk så det tänker jag inte ge efter för. Kom igen kroppen - nu blir det krig!

Trots seghet har jag fixat en texttranskribering så nu kan jag slappa resten av kvällen. I morgon blir det föreläsning igen och på tisdag ska vi i projektgruppen köra teambuilding över en dagens rätt och ett glas vatten. Kan det verkligen lyckas med så magra förutsättningar? Hittills har teambuilding enligt min erfarenhet alltid visat sig innebära ett visst mått av lyx med till exempel god mat och alkohol...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?