måndag, februari 18, 2008

 

Jag börjar bli lite smått nervös...

Varför ler HS lite så där i mjugg varje gång han vänder sig till mig eller när jag säger något på en lektion? Jag är väl inte så jäkla rolig? Jag har nyss vant mig vid att han alltid flinar åt mitt håll när han nämner Habermas. Men det är okej, jag hör ju liksom hemma bland Habermas, Gripsrud och Foucault, och det vet han ju. Inte intellektuellt dock, bara ideologiskt. Trist men sant. Men det här nya utspridda flinandet får jag inget grepp om. Jag borde i och för sig vara van, Jen himlar alltid med ögonen om jag nämner Gripsrud, boken Att skriva reportage eller Fanny Ambjörnsson. Förmodligen handlar det alltså om att jag är tjatig...

Hur som helst, dagen har bestått av resan hit till stan, en sväng på rummet för att packa av mig lite skrot och äta lunch, fika med Jen samt textseminarium. Allt är genomfört och nu är det rast-vila. Det kan behövas för resten av veckan kommer att bli hysterisk. Håll i hatten, här kommer den korta versionen:

Film
Sova
Frukost
Föredrag
Lunch med Jen och Elin
C-uppsatsa med Jen
Skriva och ändra
Middag
Bok eller film
Sova
Frukost
Föredrag
C-uppsatsa med Jen
Resa hem
Ta in och utfodra hästar
Samma med katterna
Slöa - läsa
Te och macka
Sova
Utfodra hästar
Frukost
Ta ut hästar
Visst fan, katterna ska också ha mat...
Skriva, ändra, ringa Jen, skriva, msn, ändra, ringa Jen, skriva, msn, ändra osv....
Middag
Mocka
Ta in hästarna
Sova
Utfordra hästarna
Frukost
Mata katterna
Ta ut hästarna
Åka till stan
C-uppsatsa med Jen
Lunch
C-uppsatsa vidare
Åka hem igen
Middag
Sova...

...och sedan får vi se om helgen går att rädda? Skit samma, jag kan lika gärna sitta och skriva det sista i helgen. Eller förresten det sista? Det blir nog så att vi får ta en sista c-uppsatsdejt på måndag för att slutligen lämna in uppsatsen på tisdag klockan 12.00 (eller var det 15.00)?

Men nu blir det som sagt vila, te och en film. Idag faller valet på No country for old men. Bröderna Coen är mycket bra när de är bra. Det lär de vara i denna film!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?