söndag, februari 17, 2008

 

...och det blåser igenom hallen.

Söndag 17.2.08. Soldagarna är tydligen över för den här gången. Det är grått och trist och blåser rejält. Blåsandet har tydligen pågått under natten för när jag gick upp var det bara 17 grader i rummet. Som tur är har vi den eminenta täljstenskaminen så på en knapp timme är temperaturen uppe på nästan 20 grader. Kaffet värmde också!

Nu är det dags för frukost och sedan sätter pluggandet igång igen. Tio sidor vetenskaplig artikel ska skrivas om till en och en halv sida populärvetenskaplig text. Egentligen skulle jag ha börjat redan igår men drabbades då av zoombie-trötthet och skrivtiden ägnades istället åt att se på Muriels bröllop. Jag hade glömt hur bra den var...

Visst ja, det blev en film till senare på kvällen. Den fantastiska public service-kanalen TV2 visade Dirty pretty things med Audrey Tautou som är mest känd från Amelie från Montmartre. Jag misstänker att många av er pysslar med annat än att se på TV en lördagskväll? Okej, men då får ni skylla er själva, nu måste ni gå till videobutiken och hyra denna kanonbra film! Eventuellt kan ni lösa det på aja-baja-sättet också, jag har inte kollat om den finns där ute i cyberrymden.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?